Marketing
Strategia i planowanie
Opracowanie strategii marketingowej
Badania rynku - badania szans / zagrożeń rynkowych, badania konkurencji, badania pozycjonowania strategicznego, badania postrzegania marki, badania konsumenckie, analiza kluczowych odbiorców
Badanie grupy docelowej - badanie wpływowe, demograficzne, psychograficzne, percepcja, badanie preferencji
Tworzenie zintegrowanych kampanii marketingowych 360 stopni (wiele funkcji marketingowych realizowanych jednocześnie)
Realizacja
Wdrażanie zintegrowanych kampanii marketingowych
Digitalowe kampanie marketingowe (często obejmują tworzenie strony docelowej lub mikrowitryny w witrynie)
Kampanie marketingowe w mediach społecznościowych
Komunikacja interaktywna i internetowa - kampanie e-mail marketingowe i podcasty
Kampanie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Planowanie wydarzeń specjalnych - konferencje prasowe, wielkie otwarcia, targi i premiery produktów
Programy komunikacji wewnętrznej i zaangażowania pracowników, konkursy, motywacja, wsparcie sprzedaży, newslettery wewnętrzne
Tworzenie, realizacja i nadzór nad konkursami dla klientów i nagrodami
Raportowanie
Bieżące zarządzanie i nadzór nad kampanią
Bieżące raportowanie i interwencja, wprowadzanie zmian
Szczegółowy raport końcowy
OUTSOURCING MARKETINGU
Zlecenie obsługi marketingowej firmie zewnętrznej jest jednym z innowacyjnych rozwiązań biznesowych, które nie są rozpowszechnione na polskim rynku. Jest to rozwiązanie skierowane dla małych firm, które nie potrzebują codziennej obsługi marketingowej, ale szukają swojej pozycji na rynku, chcą skutecznie wypromować ofertę i stworzyć rozpoznawalną markę, współpracując z zewnętrznym Działem Marketingu, uruchamianym na konkretną potrzebę.
Benefity wynikające z outsourcingu marketingu:
1.Możliwość współpracy z wysoko wykwalifikowanymi profesjonalistami, posiadającymi szerokie doświadczenie wielobranżowe, których nie można byłoby pozyskać do własnego biura do roli wewnętrznego pracownika
2.System płatności projektowej, elastyczność współpracy na zlecenie, tylko na konkretne zapotrzebowanie, przy gwarancji stałej dyspozycyjności teamu marketingowego – najlepsze rozwiązanie dla MSP i branży objętych ustawowym zakazem reklamy
3.Outsourcing likwiduje lub minimalizuje zapotrzebowanie na utrzymywanie wewnętrznego Działu Marketingu, dzięki czemu stwarza szansę na uniknięcie kosztów overhead (stałe koszty niezależne od wielkości sprzedaży i sytuacji biznesowej firmy, nieprzerywalne koszty długoterminowe takie jak wynagrodzenia pracowników)
4.Outsourcing marketingu dla MSP eliminuje konieczność współpracy z wieloma odrębnymi wyspecjalizowanymi agencjami, a stwarza możliwość współpracy z jedną multibranżową agencją organizującą działania B2B oraz B2C w ATL i BTL. Zamiast podpisywać długoterminowe kontrakty z Agencją PR, domem mediowym, agencjami ATL, agencją digitalową i agencją reklamową BTL – wystarczy podpisać jeden kontrakt z agencją, która dostarczy tych usług w ramach swoich wewnętrznych kontraktów.
EXTERNAL BRAND MANAGEMENT
1. Audyt
2. Analiza konkurencji i pozycjonowanie
3. Strategia marketingowa, określenie targetów
4. Branding, koncepcja projektowania opakowań w odniesieniu do potrzeb grupy docelowej i z uwzględnieniem środowiska sprzedaży, projektowanie kategoryzacji, segmentacja, Brand Book
5. Roczny marketingowy plan promocji
6. Social media: strategia komunikacji, planowanie contentu
7. Zarządzanie kanałami komunikacji
8. Tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki
9. Stabilny wzrost, zgodny z celami, osiąganie założonych KPI's
10. Linkage stratega - autorska koncepcja marketingu opartego na relacjach w danej grupie docelowej i wśród interesariuszy
CASE STUDY: MARKA WŁASNA
W imieniu Agencji A1 BTL opracowaliśmy dla firmy Microsoft w 2016 roku strategię wprowadzenia na rynek nowego produktu, we współpracy z agencją PR i digitalową. W naszym zakresie było zaplanowanie działań BTL. Zaproponowaliśmy komunikację opartą o cechę wyróżniającą produkty spośród konkurencji (differentiation strategy) tj. ecosystem integrujący wiele urządzeń jednocześnie. W ramach omnichannel dla BTL zorganizowaliśmy cykl szkoleń krajowych dla sprzedawców, mających bezpośredni wpływ na decyzję klienta, konferencję prasową w formie eventu dla prasy branżowej, zaprojektowaliśmy strategię komunikacji marki w sprzedaży detalicznej oraz strefy pozyskiwania experimental knowledge dla potencjalnych klientów w galeriach handlowych (strefy expo)
Dla marki Medi Pharm należącej do sieci Cosmedica prowadzimy zewnętrzny brand management, prowadząc działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, głównie w social mediach, tj. opracowanie contentu, tworzenie społeczności wokół marki, zwiększanie zasięgu i rozpoznawalności.
Dla marki własnej Live Well należącej do Euro Apteki, grupa Euroapotheke, zaplanowaliśmy omnichannelową strategię marketingową, uwzględniającą ATL, BTL i digital. W pierwszej kolejności dokonaliśmy segmentacji sieci według koszyka, ilości klientów i rodzaju generatora ruchu. Komunikacja BTL była dedykowana do jednego z trzech segmementów. Wprowadziliśmy strategię linkage, identyfikując grupy interesariuszy mających wpływ na wielkość sprzedaży. Nawiązaliśmy współpracę z zewnętrznymi generatorami ruchu, czego wynikiem były kampanie prowadzone jednocześnie w aptece, w galeriach, przychodniach, akcje z lekarzami, oraz edukacja farmaceutów w zakresie przewag konkurencyjnych i cross-sellingu produktów marki własnej. Zaprojektowaliśmy materiały marketingowe i widoczność marki.
Dla sieci Euro Apteka opracowaliśmy strategię implementacji nowych marek kosmetycznych do sieci, określającą zasady wejścia do sieci, tzn. shelf placement, materiały POS, widoczność produktu w komunikacji poza apteką, wsparcie promocji przez producenta, edukacja sprzedawcy i konkurs odsprzedażowy.
RETAIL MARKETING
Wszelkie działania mające na celu maksymalizację sprzedaży. Segmentacja sieci sprzedażowej, definicja grup targetowych, dedykowana komunikacja, współpraca z otoczeniem, nawigacja. Analiza ścieżki klienta, customer experience, planowanie stref zagospodarowania sklepu, strategia komunikacji w pos, projekty materiałów pos, kampanie sklepowe, widoczność marek, planowanie impulsu, integracja nośników, dedykowane kampanie dla klientów, akcje z hostessami, pozyskiwanie przychodów marketingowych poza kontraktami trade'owymi. Monitorowanie konkurencji, raportowanie.
DOŚWIADCZENIE DUŻEJ AGENCJI +
SZCZEGÓLNA DBAŁOŚĆ O POTRZEBY KLIENTA CHARAKTERYSTYCZNA DLA MAŁEJ AGENCJI
Wszystkie usługi, jakich potrzebuje Twoja firma, realizowane są przez jeden podmiot. Zlecasz nam branding, projektowanie graficzne, tworzenie treści, contentu, działań promocyjnych, drukowanie, promocję online, tworzenie stron internetowych. Masz jedną dedykowaną firmę, która robi dla Ciebie wszystko.